You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
ליגות עם קרבה גאוגרפית - צו השעה

ליגות עם קרבה גאוגרפית - צו השעה

לאור משבר הקורונה אין מנוס משימת דגש על חלוקה גאוגרפית של הליגות בשנתונים השונים.

מאת: אורי שמיר - עורך האתר
צילום: יקי גיל

 

הקורונה כאן וכמו שזה נראה ומרגיש, היא לא הולכת לעזוב את שיגרת חיינו בתקופה הקרובה. אמנם מחלקות הנוער לפעילות מסוימת של אימונים ויש מועדונים ששלחו קבוצות להשתתף בטורנירים של ההתאחדות לכדורגל וטורנירים אחרים - וזה בהחלט סימן חיובי ומבורך, אם הכל יעבור בשלום וללא מקרים של תחלואה כתוצאה מהמשחקים. כך או כך, דבר אחד בטוח: המצב מאוד עדין ושביר, בכל רגע נתון הנחיות הממשלה ומשרד הבריאות משתנות ואין שום וודאות וביטחון שמה שנכון לעכשיו יהיה נכון גם בעוד זמן קצר - ולכן צריך להיערך מראש כדי למנוע מצבים של החלטות שיעשו עוול ספורטיבי לקבוצות וגם כאלה שעלולות יהיו להגדיל את מצב התחלואה.

ההתאחדות לכדורגל תתכנס מחר (רביעי) על מנת לדון בהיערכות לעונה הבאה. צפויה הכרזה על שינוי מועד פתיחת העונה במחלקת הנוער לתאריך ה-8/10, דבר שייאלץ את קיצור הליגות.  אז אחרי שהצענו מעל במה זו לקיים פורמט של טורניר בשנתוני החטיבה הצעירה ונערים ג', שכן מדובר בשנתונים שאין בהם מאבקי ירידה ורק בשנתון נערים ג' מוכרזת אלופה רשמית, הגיע השלב הבא - השנתונים התחרותיים, שנתוני הנוער, נערים א' ונערים ב'.

כבר מחר חשוב להציב את הקריטריונים הברורים להכתרת אלופה וקביעת זהות היורדות, במקרה שבה הליגות לא יגיעו לסיום בזמן שיועד להן. חשוב לעשות זאת לא רק בגלל הקורונה, מאחר ואנו מדינה שחשופה גם למצבים ביטחוניים מורכבים. אסור שוב שיקרה מצב, שמועדונים יקבלו פרס הישארות בליגות בכירות על הצבת קבוצות לא ראויות בליגות בכירות, שהיוו בשר תותחים לאורך העונה כולה - כל זה כי הליגה לא הגיעה לסיומה במועד המקורי. כבר עתה צריך להחליט, שאם שוחק סיבוב משחקים אחד, הטבלה שתהיה ברגע ההודעה על סיום העונה תהיה תקפה להכתרת אלופה, עולות ליגה וקביעת זהות יורדות, כאשר במקרים שבהם אין כמות אחידה של כמות משחקים - אחוזי ההצלחה הם אלה שייקבעו.

דבר נוסף שחשוב לעשות: בליגות הבכירות של שנתוני הנוער, נערים א' ונערים ב', משחקות קבוצות מאזורים גאוגרפיים מרוחקים - מה שגורם להגברת הצורך לשימוש באוטובוסים לנסיעות למשחקים. כידוע, אוטובוסים נחשבים למסוכנים במצב הקורונה ולכן מוטב לצמצם את השימוש בהם, זו הסיבה שההתאחדות צריכה לקבל החלטה על פיצול לשתיים של הליגות הבכירות לשתיים - עם בית צפוני ובית דרומי, כאשר כל הקבוצות הצפוניות ביותר ליגה משתייכות לאותו בית וכנ"ל לגבי הקבוצות הדרומיות ביותר, כפי שמתכננים לעשות בליגות הנמוכות לבוגרים. בליגות המחוזיות של שנתוני הנוער, נערים א' ונערים ב', חובה לעשות ליגות קטנות בנות 10-12 קבוצות, תוך שימת דגש על מרחקים גאוגרפיים. כמובן שלא קל בצורה הזו לקבוע שיטת תחרות, אך לאתגר הזה צריך לתת מענה.

 

TOP PLAYER - אימונים ברמה אירופאית בחיפה


מעוניין להתאמן בסטנדרטים הגבוהים ביותר עם עזרי אימון טכנולוגים שניתן למצוא רק באקדמיות מובילות באירופה? מעוניין לעשות את זה בהדרכתם של מאמנים מובילים עם רזומה אימון נכבד דוגמת ברוך סער, אלדד שביט, איימן חלאילה משה שושן ושחר פוני? ב פרויקט TOP PLAYER יצא לדרך באופן רשמי, במגרש סינטטי איכותי ברמות הגבוהות ביותר הסמוך לקאנטרי "הולמס פלייס" ואצטדיון האתלטיקה בשכונת נווה שאנן בחיפה. הפרויקט מציע אימונים אישיים ואימונים בקבוצות קטנות. להתרשמות ראשונית הקליקו כאן ותוכלו להתרשם מוידאו מאימונים במתחם. 

 

לפרטים נוספים: ברוך סער - 050-9242414 , שחר פוני - 052-4893444 , משה שושן - 052-5575741 ,  אלדד שביט -   050-5792333.

 

 

 


שתפו אותנו